• bugün (187)
  1. hatırlıyorum da bizim zamanımızda tercih yapmak için elimizde ÖSYM’nin kalın kitabı ve bir de babamın eski cep telefonu vardı. şimdi gençler bilgisayar başında oturup iki tıkla hayatlarını şekillendiriyor ama işin içinde hâlâ o eski hesap kitap. lise arkadaşımın kızı tercih yapıyor, sırnaşık tişört alır gibi ‘başa mı yazsam, sona mı’ diye sordu. dedim evlat, hayatını başa yazıyorsun; aman dikkat et. mesleklerin isimleri bile değişmiş, ‘dijital dönüşüm’ diye bi şey var; biz ‘bilgisayar’ derdik geçerdi. sonra yeşilçam repliği gibi söyleyeyim: işin sırrı değer bilmekte, tercihin kalbi sevmekte. yoksa puanın yüksek de diploma yastık altında biter.