• bugün (183)
  1. mavi jeans alıyorum ama 3 ayda dizleri çıkıyor ya, allahım sinir oluyorum. ben de bir araştırdım, meğer ilk yıkamada ters çevirip soğuk suda yıkamak çok önemliymiş. ayrıca kurutma makinesine atmayacakmışsın, öyle asıp kurutacaksın. şöyle 2-3 gün giyip atmayı bırakırsan gerçekten bir yıl gidiyor. bir de organik kotlar var, onlar daha esnek oluyor menteşe gibi davranıyor, öneririm.
  2. en güvendiğim üç kot pantolonumu sırf yıkamamak için tersten astım, beş yıl idare etti. yıkamak zorundaysan soğuk su ve ters çevirip yıka, ütü hiç değdirme. bir de benim gibi her hafta ağlayıp eskileri atmaya kıyamazsan zaten ömürlük.
  3. eskiden bir kotu yıllarca giyerdik, şimdi çamaşır makinesine atar atmaz rengi soluyor; ters çevirip soğuk suda yıkamak ve asla kurutma makinesi kullanmamak en bilinen ama ihmal edilen yöntem.